Tips & tricks: het inrichten van je telefonie, waar begin je?

Met de slimme zakelijke telefonieoplossingen van Compleet beheer je jouw mobiele bereikbaarheid gewoon zelf. Lees onderstaand hoe je de inrichting van jouw zakelijke telefonie goed aanpakt.

De invulling van je telefonie heeft zowel een menselijk als een praktisch aspect. Om optimaal bereikbaar te zijn is het essentieel om voor ogen te hebben hoe dit voor jouw organisatie vorm zou moeten krijgen. Op basis van deze vragen kun je starten met de inrichting van jouw bedrijfstelefonie. 

Optimaliseer je bereikbaarheid

Heb je een nieuwe telefonieoplossing? Dan is dit je kans om jouw bereikbaarheid te optimaliseren. Het is belangrijk om in kaart te hebben wie je welke gesprekken wilt laten ontvangen en hoe. Daarbij is het vanuit praktisch oogpunt belangrijk om te onthouden dat je voor verschillende invullingen en mogelijkheden een telefoonnummer nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan het hoofdnummer en de verschillende belgroepen, maar ook het faxnummer. Dit maakt het belangrijk om voldoende telefoonnummers te hebben. 

Daarnaast kan het ook wenselijk zijn om voor deze nummers een eenvoudig telefoonnummer uit te zoeken zodat je geen ingewikkeld telefoonnummer over houdt voor bijvoorbeeld het algemene telefoonnummer. Tot slot is het handig om ook in dit stadium te kijken welke licenties en eventuele additionele kosten de bedachte inrichting met zich mee zou brengen.

Vragen voor het inrichten van je zakelijke telefonie

De volgende vragen zou je voor jouw organisatie kunnen uitwerken. 

  • Hoe wil je het hoofdnummer inrichten? En welke opties heb je daarvoor nodig?
  • Wil je een belmenu door middel van een automatische receptioniste?
  • Wil je een welkomstbericht?
  • Hoe wil je de oproepen onder de medewerkers verdelen?
  • Hoe wil je de openingstijden van het kantoor inrichten?
  • Wil je een wachtmuziekje?
  • Wat gebeurt er met de oproepen als het hoofdnummer niet wordt beantwoord?
  • Wil je een voicemail aanzetten?
  • Welke belgroepen dien je in te richten?
  • Welke afdelingen of werkgroepen dienen als belgroep benaderd te kunnen worden?
  • Wil je een welkomstbericht?
  • Hoe wil je de oproepen onder de groepsleden verdelen?
  • Hoe wil je de openingstijden van de groep inrichten?
  • Wat gebeurt er met de oproepen als het groepsnummer niet wordt beantwoord?
  • Wil je jullie faxen digitaal ontvangen?

Wil je meer weten over optimale bereikbaarheid?

Bekijk dan ook de 5 vragen om jouw optimale bereikbaarheid in kaart te brengen. Uiteraard kunnen onze Compleet Servicepartners je ook verder helpen. Wil je weten wat Compleet voor jouw organisatie zou kunnen doen? Vraag dan vrijblijvend een demonstratie aan.

Andere interessante tips

Past Compleet bij jou?

In 4 vragen weet je of Compleet bij jouw bedrijf past.

Onze slimme oplossingen voor zakelijke telefonie

Compleet.nl biedt eigenwijze zakelijke telefonie waarmee jij je bereikbaarheid volledig zelf regelt. Klaar voor de volgende stap?