De beste marketingboeken voor ondernemers deel 2

Een doordachte marketingstrategie is onmisbaar voor zakelijk succes. Maar hoe pak je dat aan? Deze vijf marketingboeken helpen je alvast op weg.

5 marketingboeken die jij als ondernemer niet wil missenIn een eerder artikel gaven we je al vijf leestips met marketing klassiekers die je als ondernemer niet mag missen. In dit artikel vullen we deze lijst aan met nog vijf boeken van marketingexperts die jou helpen om meer uit de marketinginzet van jouw onderneming te halen.

Guerrilla Marketing - Jay Conrad Levinson

Hoe krijg je als klein bedrijf met een klein marketingbudget voet aan de grond in jouw markt? Met guerrilla marketing! In zijn boek Guerrilla Marketing beschrijft Jay Conrad Levinson hoe je als kleiner bedrijf of ondernemer succes boekt met slimme, goedkope marketing. Volgens het boek heb je dan ook helemaal geen gigantisch budget nodig om zichtbaar te zijn, als je maar creatief bent. Een must-read dus voor (startende) ondernemers die meer willen doen met minder budget. 

The Long Tail - Chris Anderson

The Long Tail begon ooit als een artikel in het bekende tijdschrift The Wired, maar groeide door de populariteit uit tot een compleet boek. In The Long Tail beschrijft Anderson de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan de democratisering van productie, distributie en communicatie als gevolg van de opkomst van internet en nieuwe media. Daarnaast geeft het boek 9 regels waarmee je als ondernemer een succesvolle Longtail-markt creëert. Zo geeft deze klassieker een unieke visie op de invloed van het internet op nieuw koopgedrag en marketingfenomenen.

Positioning - Al Ries en Jack Trout

Het boek Positioning van Al Ries en Jack Trout werd al in 1981 uitgebracht en is sinds die tijd uitgegroeid tot een marketingklassieker van formaat. Het boek zet uiteen hoe je jouw onderneming positioneert in het brein van de consument. Een essentiële vraag, want uiteindelijk draait het niet alleen om je product, maar juist om wat de consument wil. Naast de benodigde theorie bevat het boek ook verschillende praktijk casussen. En ook al lijken sommige cases wat gedateerd, de manier van denken is ook vandaag de dag nog steeds zeer actueel. 

Crossing the Chasm - Geoffrey Moore

Crossing the chasm van Geoffrey Moore richt zich vooral op ondernemers in de high tech sector en helpt om nieuwe innovatieve producten ook bij het grote publiek populair te maken. Een behoorlijke uitdaging, want veel nieuwe producten komen niet verder dan een vooruitstrevende groep consumenten die ook wel bekend staan als de ´innovators´. Crossing the chasm is uitgegroeid tot een onmisbare klassieker voor bedrijven in de high tech sector die meer willen bereiken. In het boek combineert Moore unieke theorieën met praktische inzichten en geeft hij een praktijkgerichte aanpak om een nieuw product door de verschillende fases groeifases heen te helpen.

Selling the Invisible - Harry Beckwith

Hoe verkoop je iets dat voor de klant niet tastbaar is? Met deze vraag krijgt elke ondernemer in de dienstensector te maken. Harry Beckwith geeft het antwoord in zijn bestseller Selling the invisible waarin hij laat zien welke verschillen er zitten tussen het in de markt zetten van een product of dienst. Het boek combineert theorie met tientallen voorbeelden en slimme strategieën en is een must-have voor bedrijven in de dienstensector die hun dienst nog sterker in de markt willen zetten.

Meer must-reads en handige tips voor ondernemers? Bekijk dan ook ons artikel 5 marketingboeken die jij als ondernemer niet wilt missen en neem ook een kijkje op onze Compleet blog.

Andere interessante tips

Past Compleet bij jou?

In 4 vragen weet je of Compleet bij jouw bedrijf past.

Onze slimme oplossingen voor zakelijke telefonie

Compleet.nl biedt eigenwijze zakelijke telefonie waarmee jij je bereikbaarheid volledig zelf regelt. Klaar voor de volgende stap?