De beste marketingboeken voor ondernemers deel 2

Een doordachte marketingstrategie is onmisbaar voor zakelijk succes. Maar hoe pak je dat aan? Deze vijf marketingboeken helpen je alvast op weg.

5 marketingboeken die jij als ondernemer niet wil missenIn een eerder artikel gaven we je al vijf leestips met marketing klassiekers die je als ondernemer niet mag missen. In dit artikel vullen we deze lijst aan met nog vijf boeken van marketingexperts die jou helpen om meer uit de marketinginzet van jouw onderneming te halen.

Guerrilla Marketing - Jay Conrad Levinson

Hoe krijg je als klein bedrijf met een klein marketingbudget voet aan de grond in jouw markt? Met guerrilla marketing! In zijn boek Guerrilla Marketing beschrijft Jay Conrad Levinson hoe je als kleiner bedrijf of ondernemer succes boekt met slimme, goedkope marketing. Volgens het boek heb je dan ook helemaal geen gigantisch budget nodig om zichtbaar te zijn, als je maar creatief bent. Een must-read dus voor (startende) ondernemers die meer willen doen met minder budget. 

The Long Tail - Chris Anderson

The Long Tail begon ooit als een artikel in het bekende tijdschrift The Wired, maar groeide door de populariteit uit tot een compleet boek. In The Long Tail beschrijft Anderson de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan de democratisering van productie, distributie en communicatie als gevolg van de opkomst van internet en nieuwe media. Daarnaast geeft het boek 9 regels waarmee je als ondernemer een succesvolle Longtail-markt creëert. Zo geeft deze klassieker een unieke visie op de invloed van het internet op nieuw koopgedrag en marketingfenomenen.

Positioning - Al Ries en Jack Trout

Het boek Positioning van Al Ries en Jack Trout werd al in 1981 uitgebracht en is sinds die tijd uitgegroeid tot een marketingklassieker van formaat. Het boek zet uiteen hoe je jouw onderneming positioneert in het brein van de consument. Een essentiële vraag, want uiteindelijk draait het niet alleen om je product, maar juist om wat de consument wil. Naast de benodigde theorie bevat het boek ook verschillende praktijk casussen. En ook al lijken sommige cases wat gedateerd, de manier van denken is ook vandaag de dag nog steeds zeer actueel. 

Crossing the Chasm - Geoffrey Moore

Crossing the chasm van Geoffrey Moore richt zich vooral op ondernemers in de high tech sector en helpt om nieuwe innovatieve producten ook bij het grote publiek populair te maken. Een behoorlijke uitdaging, want veel nieuwe producten komen niet verder dan een vooruitstrevende groep consumenten die ook wel bekend staan als de ´innovators´. Crossing the chasm is uitgegroeid tot een onmisbare klassieker voor bedrijven in de high tech sector die meer willen bereiken. In het boek combineert Moore unieke theorieën met praktische inzichten en geeft hij een praktijkgerichte aanpak om een nieuw product door de verschillende fases groeifases heen te helpen.

Selling the Invisible - Harry Beckwith

Hoe verkoop je iets dat voor de klant niet tastbaar is? Met deze vraag krijgt elke ondernemer in de dienstensector te maken. Harry Beckwith geeft het antwoord in zijn bestseller Selling the invisible waarin hij laat zien welke verschillen er zitten tussen het in de markt zetten van een product of dienst. Het boek combineert theorie met tientallen voorbeelden en slimme strategieën en is een must-have voor bedrijven in de dienstensector die hun dienst nog sterker in de markt willen zetten.

Meer must-reads en handige tips voor ondernemers? Bekijk dan ook ons artikel 5 marketingboeken die jij als ondernemer niet wilt missen en neem ook een kijkje op onze Compleet blog.

Andere interessante tips

  • Mobiel werken: iedereen praat erover, maar hoe regel je dit voor jouw organisatie?

    Mobiel werken: iedereen praat erover, maar hoe regel je dit voor jouw organisatie?

    Met de voortdurende digitalisering van de samenleving is mobiel werken al lang geen unicum meer. Jonge professionals schijnen zelfs een voorkeur te hebben voor een werkgever waar zij mobiel kunnen werken, boven een riant salaris. Toch blijkt er gek genoeg nog nauwelijks beleid voor mobiel werken. Wij helpen je graag op weg met je mobiele bereikbaarheid!

  • Meer werkstress door technologie, wat kun je er tegen doen?

    Meer werkstress door technologie, wat kun je er tegen doen?

    Met alle technologische mogelijkheden zijn mensen bereikbaarder dan ooit. Het is ontzettend verleidelijk om even je mail bij te werken, nog even de resultaten te checken of tóch dat telefoontje van die grote klant nog even te beantwoorden. Voor sommige mensen leidt deze vervaging van werk- en privétijd tot werkstress. Dat kun je echter voorkomen! Wij helpen je graag op weg. 

  • De perfecte koffer voor zakenreizigers

    De perfecte koffer voor zakenreizigers

    Maak jij regelmatig business trips of ben je dagelijks op pad met een hoop spullen in je trolley? Dan is de nieuwe G-RO koffer jouw nieuwe reismaatje die flexibel ondernemen nog gemakkelijker maakt.

  • Een goed begin.. 5 tips voor beginnende ondernemers

    Een goed begin.. 5 tips voor beginnende ondernemers

    Of je nu van jongs af aan al een ondernemersdroom hebt of dat de drang om te ondernemen pas net is ontstaan; voor jezelf beginnen is behoorlijk spannend. Wij helpen je daarom graag bij jou eerste stappen als ondernemer met deze vijf tips voor startende ondernemers.

  • 8 tips om je data beter te beveiligen

    8 tips om je data beter te beveiligen

    De beveiliging van je data is niet alleen essentieel, maar voor MKB-bedrijven soms ook een flinke uitdaging. Daarom hebben we acht tips voor je om de data van jouw bedrijf beter te beveiligen.

  • Google gaat mobiel internet stuk sneller maken

    Google gaat mobiel internet stuk sneller maken

    Pagina's op je smartphone die traag of niet volledig laden zijn voor veel mensen een ergernis. En eerlijk is eerlijk, het past dan ook niet meer in het plaatje van onze high tech maatschappij waarin alles snel moet gaan. Google gaat met het open-source project Accelerated Mobile Pages (AMP) de strijd aan met trage content die de online ervaring onnodig vertraagt.

  • Zo gaan topondernemers om met stress

    Zo gaan topondernemers om met stress

    Stress, stress en nog eens stress. Heb jij soms ook het gevoel dat je minder productief bent door stress op de werkvloer? Laat je dan inspireren door de manier waarop deze topondernemers ermee omgaan.

  • Productiever ondernemen: haal meer uit je werkdag

    Productiever ondernemen: haal meer uit je werkdag

    Veel ondernemers denken dat je door de hele dag keihard door te werken het meeste uit je werkdag haalt. Onderzoek van carrièrewebsite The Muse toont echter aan dat dit niet het geval is. Maar hoe haal je dan wel het meeste uit je werkdag? We vertellen het je in dit artikel.

  • Wat betekent Prinsjesdag voor ondernemers?

    Wat betekent Prinsjesdag voor ondernemers?

    De Prinsjesdag van 2015 bracht dit keer goed nieuws en positieve vooruitzichten. Zo zit de economie volgend jaar weer op het niveau van voor de crisis. Benieuwd welke gevolgen dit voor jou als ondernemer heeft? Wij hebben de belangrijkste veranderingen op een rij gezet.

  • 3 tips om 24/7 bereikbaar te zijn

    3 tips om 24/7 bereikbaar te zijn

    Werk en privé versmelten steeds meer en daardoor vervagen ook de kantoortijden. Het is echter niet voor iedere organisatie weggelegd om 24/7 bereikbaar te zijn. Of toch wel? Hosted telefonie kan dan uitkomst bieden. Wij geven je graag 3 tips om ervoor te zorgen dat geen oproep verloren gaat. Zo is jouw business optimaal bereikbaar voor jouw relaties!

  • 5 vragen om jouw optimale bereikbaarheid in kaart te brengen

    5 vragen om jouw optimale bereikbaarheid in kaart te brengen

    Communicatie kent vrijwel geen beperkingen in tijd of plaats meer.  Het aantal mobiele devices is ongekend hoog.  Ook sociale media zijn door het grote aantal gebruikers nog altijd belangrijke communicatiekanalen. Dit brengt niet alleen talloze mogelijkheden, maar ook verwachtingen met zich mee. We leven in een 24-uurs economie. Iedereen kan altijd en overal bereikbaar zijn.  Maar wil jij dat wel?  Hoe bereikbaar moet jouw organisatie eigenlijk zijn? Wij zetten 5 vragen op een rijtje om daar achter te komen.

Past Compleet bij jou?

In 4 vragen weet je of Compleet bij jouw bedrijf past.

Onze slimme oplossingen voor zakelijke telefonie

Compleet.nl biedt eigenwijze zakelijke telefonie waarmee jij je bereikbaarheid volledig zelf regelt. Klaar voor de volgende stap?