5 marketingboeken die jij als ondernemer niet wilt missen

Ben jij als ondernemer ook altijd op zoek naar nieuwe inzichten om nog meer uit je bedrijf te halen? Laat je dan inspireren door deze marketingklassiekers en ga voor nog meer zakelijk succes.

Must-reads voor ondernemers: 5 marketingboeken die je niet wilt msisenBen je van plan om de marketingactiviteiten van je bedrijf verder uit te bouwen? Of kun je wel wat inspiratie gebruiken om je klanten nog beter te bereiken? Dan kunnen nieuwe inzichten geen kwaad. En wie kunnen je beter adviseren dan de goeroes uit de marketingwereld? De onderstaande vijf marketingboeken wil je niet missen.

The Tipping Point - Malcolm Gladwell

Waarom gebeuren grote veranderingen in de maatschappij vaak zo plotseling? Hoe wordt een onbekende debutant een bestseller auteur? Hoe kan het dat ideeën, gedrag, meningen en producten zich soms als ziektes verspreiden? Je leest het in deze marketingklassieker van de Britse Amerikaan Malcolm Gladwell. The Tipping Point (in het Nederlands Het beslissende moment) leest lekker weg en zit vol aanstekelijk enthousiasme over de macht van nieuwe ideeën. Het is een kaart voor verandering, met een hoopvolle boodschap: één creatieve persoon kan de wereld veranderen. En wie weet ben jij dat wel.

Invloed - Robert Cialdini

Wil jij begrijpen hoe je klant denkt of gewoon meer weten over de psychologie achter consumentengedrag? Dan mag je de bestseller Invloed van Cialdini niet missen. Cialdini onderzoekt en toont aan waarom mensen liever ´ja´ zeggen dan ´nee´. Dit doet hij door empirisch bewijs van experimenten uit de wetenschap op een sterke manier te combineren met technieken en strategieën die hij zelf in zijn salesfuncties toe heeft gepast. Het boek wordt wereldwijd voorgeschreven aan studenten, maar is ook verplichte kost voor ondernemers die het geheim van overtuigen onder de knie willen krijgen.

Marketing management - Philip Kotler

Als je een marketingachtergrond hebt, is de kans groot dat je de boeken van Kotler al kent. Kotler is dan ook de marketinggoeroe onder de marketinggoeroes en zijn standaardwerk Marketing Management is uitgegroeid tot een regelrechte klassieker voor iedereen die meer met marketing wil doen. Het boek behandelt helder de belangrijkste begrippen en technieken op marketinggebied en begeleidt je op weg naar het schrijven van je eigen marketingplan.

Permission marketing - Seth Godin

We gaan van de ene marketinggoeroe naar de andere: Seth Godin. Zijn boek Permission Marketing mag dan ook niet in deze lijst ontbreken. Het boek beschrijft de omslag binnen de marketing van het enkel zenden van informatie naar een situatie waarin de klant toestemming geeft om je boodschap te verspreiden. Volgens Godin vormen huidige marketinguitingen te vaak een bron van irritatie, wat natuurlijk geen goede basis is voor een goede klantrelatie. Het boek Permission marketing laat zien hoe je marketingactiviteiten effectiever inzet en hoe je een duurzame klantrelatie creëert en in stand houdt. Waardevolle inzichten voor ondernemers die marketing effectief willen inzetten en klanten willen interesseren in plaats van irriteren.

Buy.ology - Martin Lindstrom

Neuromarketing is een van de belangrijkste ontwikkelingen van afgelopen jaren. Auteur Martin Lindstrom combineert in zijn klassieker Buy.ology inzichten uit de hersenwetenschap met de best practices uit de marketing. Het boek maakt duidelijk hoe we onbewust gestuurd worden door mentale processen en bewuste beslissingen vaak helemaal niet zo bewust blijken te nemen. Zo biedt Buy.ology een boeiende reis door het hoofd van de hedendaagse consument met interessante inzichten in het beslissings- en koopproces.

Tot zover enkele must-read tips om slimmer te ondernemen. Meer lezen over handige tips en best practices voor ondernemers? Bekijk dan ook eens onze blog!

Andere interessante tips

  • Mobiel werken: iedereen praat erover, maar hoe regel je dit voor jouw organisatie?

    Mobiel werken: iedereen praat erover, maar hoe regel je dit voor jouw organisatie?

    Met de voortdurende digitalisering van de samenleving is mobiel werken al lang geen unicum meer. Jonge professionals schijnen zelfs een voorkeur te hebben voor een werkgever waar zij mobiel kunnen werken, boven een riant salaris. Toch blijkt er gek genoeg nog nauwelijks beleid voor mobiel werken. Wij helpen je graag op weg met je mobiele bereikbaarheid!

  • Meer werkstress door technologie, wat kun je er tegen doen?

    Meer werkstress door technologie, wat kun je er tegen doen?

    Met alle technologische mogelijkheden zijn mensen bereikbaarder dan ooit. Het is ontzettend verleidelijk om even je mail bij te werken, nog even de resultaten te checken of tóch dat telefoontje van die grote klant nog even te beantwoorden. Voor sommige mensen leidt deze vervaging van werk- en privétijd tot werkstress. Dat kun je echter voorkomen! Wij helpen je graag op weg. 

  • De perfecte koffer voor zakenreizigers

    De perfecte koffer voor zakenreizigers

    Maak jij regelmatig business trips of ben je dagelijks op pad met een hoop spullen in je trolley? Dan is de nieuwe G-RO koffer jouw nieuwe reismaatje die flexibel ondernemen nog gemakkelijker maakt.

  • Een goed begin.. 5 tips voor beginnende ondernemers

    Een goed begin.. 5 tips voor beginnende ondernemers

    Of je nu van jongs af aan al een ondernemersdroom hebt of dat de drang om te ondernemen pas net is ontstaan; voor jezelf beginnen is behoorlijk spannend. Wij helpen je daarom graag bij jou eerste stappen als ondernemer met deze vijf tips voor startende ondernemers.

  • 8 tips om je data beter te beveiligen

    8 tips om je data beter te beveiligen

    De beveiliging van je data is niet alleen essentieel, maar voor MKB-bedrijven soms ook een flinke uitdaging. Daarom hebben we acht tips voor je om de data van jouw bedrijf beter te beveiligen.

  • Google gaat mobiel internet stuk sneller maken

    Google gaat mobiel internet stuk sneller maken

    Pagina's op je smartphone die traag of niet volledig laden zijn voor veel mensen een ergernis. En eerlijk is eerlijk, het past dan ook niet meer in het plaatje van onze high tech maatschappij waarin alles snel moet gaan. Google gaat met het open-source project Accelerated Mobile Pages (AMP) de strijd aan met trage content die de online ervaring onnodig vertraagt.

  • Zo gaan topondernemers om met stress

    Zo gaan topondernemers om met stress

    Stress, stress en nog eens stress. Heb jij soms ook het gevoel dat je minder productief bent door stress op de werkvloer? Laat je dan inspireren door de manier waarop deze topondernemers ermee omgaan.

  • Productiever ondernemen: haal meer uit je werkdag

    Productiever ondernemen: haal meer uit je werkdag

    Veel ondernemers denken dat je door de hele dag keihard door te werken het meeste uit je werkdag haalt. Onderzoek van carrièrewebsite The Muse toont echter aan dat dit niet het geval is. Maar hoe haal je dan wel het meeste uit je werkdag? We vertellen het je in dit artikel.

  • Wat betekent Prinsjesdag voor ondernemers?

    Wat betekent Prinsjesdag voor ondernemers?

    De Prinsjesdag van 2015 bracht dit keer goed nieuws en positieve vooruitzichten. Zo zit de economie volgend jaar weer op het niveau van voor de crisis. Benieuwd welke gevolgen dit voor jou als ondernemer heeft? Wij hebben de belangrijkste veranderingen op een rij gezet.

  • 3 tips om 24/7 bereikbaar te zijn

    3 tips om 24/7 bereikbaar te zijn

    Werk en privé versmelten steeds meer en daardoor vervagen ook de kantoortijden. Het is echter niet voor iedere organisatie weggelegd om 24/7 bereikbaar te zijn. Of toch wel? Hosted telefonie kan dan uitkomst bieden. Wij geven je graag 3 tips om ervoor te zorgen dat geen oproep verloren gaat. Zo is jouw business optimaal bereikbaar voor jouw relaties!

  • 5 vragen om jouw optimale bereikbaarheid in kaart te brengen

    5 vragen om jouw optimale bereikbaarheid in kaart te brengen

    Communicatie kent vrijwel geen beperkingen in tijd of plaats meer.  Het aantal mobiele devices is ongekend hoog.  Ook sociale media zijn door het grote aantal gebruikers nog altijd belangrijke communicatiekanalen. Dit brengt niet alleen talloze mogelijkheden, maar ook verwachtingen met zich mee. We leven in een 24-uurs economie. Iedereen kan altijd en overal bereikbaar zijn.  Maar wil jij dat wel?  Hoe bereikbaar moet jouw organisatie eigenlijk zijn? Wij zetten 5 vragen op een rijtje om daar achter te komen.

Past Compleet bij jou?

In 4 vragen weet je of Compleet bij jouw bedrijf past.

Onze slimme oplossingen voor zakelijke telefonie

Compleet.nl biedt eigenwijze zakelijke telefonie waarmee jij je bereikbaarheid volledig zelf regelt. Klaar voor de volgende stap? 

Compleet op de hoogte van het laatste nieuws?

De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van zakelijke bereikbaarheid en handige tips voor ondernemers?